Fattigt

2011-06-02, kl. 06.30

Känns fattigt idag - inga tidningar - inte ens DN i Kerstins låda. Fast jag visste var jag tvungen att ta mig en repa till postlådorna.

Bra dag igår - trevlig dag på jobbet - med besök bland annat av nygifte Lars Anehagen. Tänk att jag missat deras annons som tydligen varit i båda tidningarna. Måste vara så att jag med ålderns rätt övergått från att läsa "födde" till att prioritera "dödde" - mer att känna igen där.

Igår rog jag ställning mot media - efter att ha tagit del av intervjun med Helin från Aftonbladet. Media är fel ute i kungaaffären. Rätt naturligtvis att avslöja att bilderna finns - men fokus i granskningen borde väl för guds skull nu vara huruvida fotona är förfalskade eller ej. Att det är buisness i ljusskygga kretsar står utom allt tvivel. Säkert håvar de in pengar redan nu för att uttala sig i olika medier. I avvaktan på att fotona får granskas bör media bordlägga frågan. Ser att också
advokatsamfundet är kritiska.

Igår gjorde jag en laddning köttfärssås att ta med till Västbacken idag. Ska vara med tjejerna idag - och till i morgon tror jag.

Kusin Kerstin har riggat upp regnmätaren på en snirklig pinne och satt den i rabatten här utanför - blev riktigt snyggt.

Har inte så mycket att tillägga idag - eller rättare sagt  tid. Ska försöka hinna med att göra en laddning av morbror Stures kryddsmör - att också ta med till Västbacken. Fick en beställning på ett kilo - men han - Jens - får nöja sig med ett halvt så länge. De är ganska geggigt att göra - och så luktar/stinker (välj själv) det vitlök i huset någon vecka.

Grattis rill Rutger och Roger - om jag nu uppfattade namnsdagsbarnen rätt från radion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback