Tradition

2011-06-24, kl. 8.30

Inte precis någon tradition för mig att sova till 07.30 - men idag vaknade jag då - med väckaklockan i hand. Vaknade först strax efter klockn 04.00 - men somnade tydligen om. Mycket drömde jag - behagliga drömmar - men minns inte vad.

Dock minns jag att jag reagerade över
Camilla Hansens "utgråtning" i gårdagen Kuriren. Centern har som tradition att representera med samma person i både i koncernstyrelsen och Lulebo, säger Camilla, Skulle vilja påstå att det snarare handlar om en dåligid vana än en tradition. Karl Petersens kritik är befogad - hur objektivt blir det om man ska granska sig själv.

Idag är det gamla midsommardagen - 24 juni - en tradtion som brutits att midsommarfirandet inföll ett visst datum - oavsett vilket veckodag det var. Faster Henny - Bäri-Henny - skulle fyllt 107 år idag. Grattis! En annan stark kvinna fyller år idag - Karin Pilsäter - grattis.

Ingen namnsdag idag - Johannes Döpares dag.

Midsommarmat hos kusin Kerstin fram mot kvällningen. Blir nog en biltur för att ta del av lite midsommarfirande och kanske ett gofika någonstans.

En glad midsommar tillönskar jag er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback