Gammal kärlek

2011-05-21, kl 06.45

Har hittat en gammal kärlek nu på morgonen - Da Capo. Hur har jag kunnat glömma det programmet så länge?  TV körde reprisen på debattprogrammet om Bamse - vilket fick mig att snabbare än snabbt trycka på röda knappen.

Bra dag igår - gjorde faktiskt ett besök på stan utan att ha några specifika ärenden - vilket väl vara åratal sen. Köpte nya fina "springsockar", "springbyxor", en knallgul "springtröja" - och ett par svarta varma träningsbyxor. Av döma av vädret och termometern förefaller det var de sistnämnda - varma - jag får mest glädje av idag. Kretsloppet - det var där jag vann en fin Skeppshultscykel senaste jag släpade mig runt - 2008.

Av rubriken
"Person i svår belägenhet" kanske jag inte skulle dra slutsatsen att det handlat om någon som fastnat i en babygunga - men så var fallet i går. En nyhet med hög prioritet i Kurirens nättidning. På "pappers" etta rubricerar de med fortsättning om läkaren och drogerna plus rubriken "Bland bävrar, barr och björnar".

NSD - som är i takt med sin nättidning - toppar med den glada nyheten att "Facebook kan ge Luleå 1000 jobb" Vore väl kul om det blev verklighet?

Men vi får väl avvakta dagen - och se om det är lönt att planera något - jordens undergång spås ju ske idag. Tröst att han haft fel förr. Men man vet ju aldrig.. En viss nervositet kanske infinner sig och vi får rapporter om någon jordbävning - undergången lär ska inledas med detta.

Konstantin och Conny har namnsdag - grattis!

Själv ska jag ta mig an disken - i väntan på besked om hur logistiken inför Stadsmaran ska fungera. Vårat lag  lär vara skadedrabbat - så det blir nog lite sträckbyten. Lotta med låsning i ryggen och Sara med en envis förkylning - ska byta springmil mot gåmil, Lisa med sträckning från fotbollen övervägde visst att också ta promenaden. Och Jens som skulle sprungit 6,5 km med Lisa kanske får byta upp sig till längre sträcka?  Och själv borde jag väl gå in och kolla vad jag är anmäld till?

Kul iaf att träffa en massaa folk - 2 700 anmälda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback