Vändpunkten

2011-05-30, kl. 06.45

Nu har den kommit - på många plan - vändpunkten. En period med trötthet och massor av sovande kulminerade igår med en "häng och deppsöndag" - utan någon som helst orsak. Men så är väl livet ibland. Igårkväll hade jag äntligen svårt att somna - tidig sänggång vid 22. Fortfarande vaken vid 23-nyheterna så bytte jag till soffliggande. Där inmundigade jag 00-nyheterna och började känna paniken komma - dock kom han - John Blund - innan 01-nyheterna.

Och inte nog med att KERSTIN hunnit hämta in tidningarna 04.30 - enligt budskapet från Kurirens horoskop så spås bättre jag tider. Enligt horoskopet har jag just passerat ett besvärligt hörn i tillvaron. Nu väntar en frihet som jag - enligt hororskopet - är värd. Sämre kunde ju måndag och en ny vecka starta. Som bonus tittar just solen fram och smeker den regnfräscha grönskan.

Kuriren toppar med rubriken "Demokratin är satt ur spel" Handlar förstås om eventuell nedläggning av akutkirurgin i Kiruna. Och som av en slump så är det en stor bild av en kossa under den rubriken - åsyftandes koutsläpp. Men visst förs tankarna till
röstboskap - och hur länge sossarnas landstingsgrupp ska låta sig förnedras av Kent Ögrens härskarmetoder.

NSD toppar med sin granskning av avvikelserapporterna inom äldre och handikappomsorgen. Skrämmande läsning som att boende lämndes ensam medan vårdare kollade FB. Och bodnde nekas hjälp till toaletten och uppmanas att pinka i blöjan. Det sistnämnda har jag tyvärr upplevt live i mitten av 90-talet - och personalen ifråga skämdes inte ens. Far och jag var på besök på dåvarande Björkskatans sjukhem. Ångrar bittert att vi inte anmälde det - men visst fanns en rädsla att vår bekant skulle få lida för det.

Han lär ha varit en av 28 innan årets 08-Marathon - Göran Dahlgren, 61 från Båtskärsnäs. Och han tog sig ju i mål i år också. Nog borde väl journalisterna begripa att det finns ett nyhetsvärde i att få veta hur många som återstår inför nästa års mara - dvs hur många kommer att ställa upp i sitt 34:e lopp??

Vera och Veronika har namnsdag - grattis till er som heter så. Om han inte varit en med snopp - Jens - så hade han  hetat Veronika. Det var iaf ett förhandstips.

Nu dags att ta tag i den här måndagen. Jobb och träning är förprogrammerat - sen får vi se vad det blir. Något Vårrus blir det dock inte - Liberala Kvinnor vaknade för sent för att få ihop ett lag. Och tydligen var det något strul med Saras start också. Så jag blir varken deltagare eller mottagningskommitté.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback