Fel ute?

2012-08-14, kl. 06.30
 
Uno har namnsdag - och medan jag kommer ihåg - grattis. Och som trebokstavsman så tronar han förstås ensam. Och kommer plötsligt att tänka på Uno som fanns ute i Högsön under min bardom då vi firade semestrar där - på Björnholmen - kan undra var han finns?
 
Märktes igår på trafken in till stan att alt fler börjar komma igång och jobbat. Nästa måndag då skolorna börjar blir väl kulmen.
 
Själv hade jag en ensam dag på jobbet - men det gick det också. Lite för många timmar jobb - vilket genast straffade sig genom att jag sov flera timmar på em/kväll - men som tur inga problem med nattsömnen ändå. Och en rejäl träning blev det på eftermiddagen också. Och någon timme ute i solen på Berigårn när jag kom hem.
 
Undrar om det är Gary eller jag som är ute och cyklar - om kollektivtrafiken. "Chockhöj böterna" ropar ledarsidan ut - och illustreras med en ungdom som klättar över spärrar typ de som finns i tunnelbanan. Förvisso inte så ofta jag åker buss - men i våras från Kiruna och i sommar med LLT. Inga spärrar att klättra över men väl en chaufför som stirrar stint i väntan på att man ska visa upp "biletten". Och jag trodde nog att Länstrafiken och LLT hade samma typ av "blippmaskin" där chauffören kan kontrollera att du betalt. Så GB - vad är problemet här i Norrbotten!
 
Vad problemet är med Luleåkalaset ska utredas. Kommunchefen har fått uppdraget - men ska förstås anlita en (dyr) konsult. Tips här - be att få låna Göteborgs utreding - nu gör man om till ett kalas för 20 miljoner - men intressant där är att näringslivet bidrar med uppskattningsvis nästan 50 procent av kostnaden.
 
Och region Norrbotten verkar (äntligen) vara på G, Hoppas nu bara folk inte är så blockerade av storregion debatten att man kastar ut barnet med badvattnet! Det här är bra! Och demokratiskt! Och kommer att spreta mindre då regionala pengar och utvecklingspengar samlas på ett och samma ställe. Ettan nyhet i NSD "pappers" idag - dock inte länkbart än. Och klart man kan bli lite bekymrad när det sägs att Ögren ska få mer att basa över - men som sagt - inte kasta ut barnet med badvattnet - får hitta en annan way-out för honom.
 
Hur den här dagen ska avlöpa för mig känns osäker med tanke på de samstämmiga hororskopen i både Kuriren och NSD. Jag lär visa tecken på stress och dåligt humör. Tycks vara något jag missat eller försummat, enligt horoskopet i NSD. I Kuriren får jag veta att jag har ett ansträngt program som riskerar att växa mig över huvudet. Entydigt budskap idag - så se upp ni som tvingas umgås med mig idag.
 
Och precis ringde Jens och tyckte jag skulle ta flickorna till stranden idag - och jag var tvungen att säga nej. Det är minsann inte ofta jag tvngas att göra det - och visst stressar det mig!!
Ha en bra tisdag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback