Nomenklaturan

2012-08-08, kl. 07.15
 
Illa ute är jag - tidsmässigt. Och en olycka kommer ju sällan ensam - så nu ringde precis Thomas och "häftade" mig. I gengäld skulle han vara på jobbet om en halvtimme redan - så då kan jag komma sent idag.
 
Annars är ju iaf rubriken given idag - Nomenklaturan. Tänk att när jag växte upp då var nomenklaturen förebehållen Ryssland - då vi häcklade det politiska toppskiktet som bara behövde stå i kö i 5 år för en Lada eller Skoda - i motsats till det vanliga folket i Ryssland som bara kunde drömma om en bil.
 
Nu avslöjas förmåner för toppskiktet i Sverige som vanligt folk bara kan drömma om. Inte bara den politiska eliten utan även de som den politiska eliten kliar på ryggen. Man svimmar ju nästan när man tänker på den jämförelse som centerns Anders W Jonsson gör. Christina Lugnet har och kommer att ha fri bostad i Stockholm och 4 fria hemresor i månaden. Den undersköterska som Anders W talar om förväntas splittra sin familj och jobba var än i Sverige det kan bli. Någon fri bostad handlar det inte om - tveksamt om det ens i de flesta fall ger rätt till avdrag för dubbel bosättning. Bra artikel - från TT - i NSD. 
 
Hör just Sten Heckscher på TV som försöker hävda att förmånerna måste finnas kvar annars skulle kvaliteten på myndigheterna sjunka på sikt. Bullshit - säger jag bara! Han tillhör definitivt "ryggkliarna" - om verkligen Stefan Attefall (KD) också gör det är det bara att beklaga - Kurirens ledare idag - "Elefantkyrkogården".
 
Det var ju någon sportjournalist som var lite illa ute mediamässigt för någon vecka sen - Gunnarsson kanske han hette - som beklagade att vi inte hade råd med stora tennisturneringar då vi måste försörja Somalier. Ser ut att finnas andra källor att ösa ur än de allra fattigaste världmedborgarna.
 
Idag hissar vi flaggan för våran drottning - Silvia - och så alla som heter Sylvia också. Salig moster - Grönborg - i åtanke.
 
Kul nyhet - nunnor som fått uppdrag av Gud att öppna kloster i Gällivare. Kanske hon Gud skulle kunna ge mig också något trevligt lite udda uppdrag?
 
Då är det bäst jag börjar "resan" mot att bli färdig för en jobbinsats. Sen ska det bli en träningsinsats - andra i veckan. Ha en riktigt bra onsdag!
 
Höll på att glömma - JÄTTESTORT GRATTIS till Carola Lidén som kryper över på "döhalvan" idag - 50 bast. Fira ordentligt - det är du värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback