Bakom rubrikerna

2012-01-12. kl. 06.00

Äntligen en riktigt tidig morgon. Sverker har jag alltid haft svårt för - han kan inte uttala tre ord utan att låta upphetsad som höll jorden på att gå under. Trodde han skulle kunna hålla mig vaken igår kväll - men soffmyset övergick till en härligt lång drömriknatt någon gång vid slutet av programmet.

Så 03.45 hämtade jag tidningarna i månens sken. Den håller på att "nyktra" till nu - men lyser fortfarande upp Bärigårn på ett förtjusande sätt.

Svensk pilot omkom i helikoperolycka i Norge. Efter två skoterolyckor på rad där jag kände till offren börjar rubrikerna skrämma mig. Funderar om det är någon norrbottning då Kuriren lyft det högt på "nätmenyn"?

Och får jag hoppas att Thomas inte varit i penganöd i natt -
man rånad vid bankomaten på storgatan i Luleå. Nå nu stämde vare sig ålder eller ursprung - 26 år och Porsön.

Och vad händer i Malmö - nästintill overkligt att det är rubrik om mord - igen. Inte gängkriminalitet säger polisen - en familjetragedi. Det verkar avlösa varann och blandas upp med "orsak okänd". Fullständigt absurt iaf.

Absurt känns det också att Mikael Styrman kan sitta hos kronofogden och hosta upp ca 30 miljoner på ett bräde. Ungefär samma belopp som han är skyldig oss skattebetalare. Nog måste väl det tyda på ett hål i huvet på lagstiftarna?

Ser att skyways annonserar om din direktlinje till Göteborg. Kan det vara en bonusannons för den felaktiga uppgiften om ledarsidan spred igår - om att det inte fanns någon direktförbindelse Luleå - Gbg? Nå nu har dementin "Rättelse om flyg" har inte "nätats" än.

Och på NSD:s ledarsida ser det ut som om OA nu jobbar tillbaka julledigheten - inte mindre än fyra ledarstick har han producerats. "Fler måste kliva fram" är en av dem - som får mig att återigen fundera var Juholt håller hus? Vem hörde honom uttala sig om något den senaste tiden? Karantän och reningsbad?

Ser att det bara är två veckor kvar till "religionskriget" ska avgöras - Livets Ord contra Hägglund. Men kongressen sägs kunna sluta i antiklimax - dvs om mötet beslutar att riksting bara ska hållas varannat år så skulle tinget ajourneras och återupptas till sommaren. Det låter faktiskt som en rötmånadshistoria - såna stadgar kan väl knappst ett riksdagsparti ha?

Nu har jag snart lyxat bort all extra tid jag startade denna morgon med. Hade tänkt mig att komma lite tidigare till jobbet idag - och hinna förbereda lite innan Thomas kommer och stressar mig. Och ska jag dessutom hinna med att komma ut på de nya vägar som horoskopet i Kuriren talar om är det dags att starta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback