I(S)olering och ute(S)lutning

2012-01-19, kl. 06.30

Glad att jag kommit mig upp i någorlunda god tid idag. Middagsvilan blev - som den ofta blir - lite längre än tänkt - vilket innebar att jag var uppe vid midnatt och pulade på.

Nästan lite vårvarmt i luften när jag hämtade tidningarna - och ingen ny snö. Den snöabstinens som jag led av har fått sitt - så nu får det gärna dröja lite innan nästa omgång.

Manifestation igår för att avskaffa
lagen om tvångssterilisering. Man hade ju kunnat tänka sig att alla goda krafter som önskar det skulle inbjudits att genomföra den. Men av någon anledning var det förbehållet vänsterkrafterna - med socialdemokraterna i spetsen. Och de hade lagt armarna så långt ut som till Rättvisepartiet. Göran Hägglunds dimridåer om ny utredning - för att vinna tid inför partiledarvalet - har blivit högsta sanning i vissa kretsar. Dock gav Jan Björklund klart besked i partiledardebatten - lag kommer i vår. Noterar också att Leif Gramner - KD:s distriktsordförande i Norrbotten - uttalar sig i Kuriren (ej "nätad" artikel) att lagen bör avskaffas. Måste erkänna att jag häpnar något?

Båda tidningarna toppar ettan med ett möte som varit med Kommunal och sossarna om äldreomsorgen i Luleå.
Hörde igår ryktesvägen om mötet och försökte ta reda på vilken "status" det hade - om jag kunde vara välkommen som åhörare. Mycket märkligt att man inte här heller tar chansen att samla alla goda krafter. Vad jag förstår så var inte ens oppositionspolitikerna från sociala nämnden inbjudna - och inte heller gruppledarna.

Läser i NSD om ytterligare politiker - förutom Kurt-Åke Andersson - som uteslutits från sossarnas landstingsgrupp. Stig Starlind från Kiruna. Han kollega Håkan Bäckström klarade sig med en varning - han la ner sin röst istället för att rösta mot.

Kan bara konstatera att uteslutning och isolering långt ut på vänsterkanten verkar vara Norrbottens- och luleåsossarnas giv.

Vet inte om jag tycker att domen är så horribel - 6-år för mordförsök och vapenbrott. Dessutom borde det väl vara hemfridsbrott?

En "skribent" med självaktning kan väl inte låta bli att kommentera Juholt idag.Väljer att länka till en bra ledare i Kuriren - "(S)vart som kaffet". Noterar att Juholt haft olika åsikter om europakten - och det inom 45 timmar.

Idag gratulerar vi Henrik på namnsdagen. Inkluderande även de som stavar Hendrik - en särskilt hälsning till Boden och Hendrik Andersson.

Idag blir det jobb och träning som vanligt! Fattar ni - det är faktiskt redan torsdag. Ta var på den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håkan Bäckström la INTE ner sin röst! Han röstade NEJ precis som Stig Starlind. Det är Gruppledaren Anders Öberg som ljuger!

Omröstningen går att lyssna på nll.se Demokrati och insyn, Landstingsfullmäktige 30 juni 2011.

2012-02-24 @ 21:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback