Väderleksrapport

2012-01-11, kl. 07.00

Det sista jag sa till mig själv vid midnatt - när jag äntligen kom mig i säng - var att jag MÅSTE stiga upp när klockan kallar. Har ju uppdrag att hämta och skjutsa Lisa till och från tandläkeriet idag. Och trots det vaknade jag inte förrän klockan var elva minuter över 6.

Men jag hade trevliga drömmar - bland annat var Gabriel Romanus och jag ute på resa i Norrbotten.

Så här blir inte mycket annat än att tala om att det snöat - väldans lite - och jag kommer inte ens att hnna sopa bron. Kallgrader - hur många vet jag inte - men gissningvsvis strax under 10?

Och nu ligger alla tyckande som en tjock klump i kroppen - inte bra för hälsan alls. Ligger till och med rester från igår - Kurirens ledare om ändring av spärrregler till riksdagen och landstingets iver att bilda aktiebolag. Hjälten i Råneå som räddade sin 84-årige kusin från att brinna inne hade också varit värd en visa.

Men nu blir det inte så. Och inte lär jag hinna skriva något idag - Thomas och jag ska ha "julgransplundring" på jobbet.

Ha en bra dag. Och grattis till dig som heter Jan eller Jannike - namnsdag idag. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback