Bönhörd?

2012-03-22, kl. 07.00

Idag ramlade det bara ut två annonsbilagor ur tidningarna - en Eccobilaga och en Intersportbilaga. Vet inte om det rasade en ur varje eller om båda var i någon av tidningarna. Men i alla fall är det i den riktning jag önskar - själv skulle jag gärna betala en slant för att helt slippa dem. Men lite jäkla fräckt att "nej-tack-skylten" till reklam ska kringås genom att stoppa in reklamen i tidningarna. Berätta gärna hur många annonsbilagor ni fått idag?

Bönhörd i regionfrågan också - nu verkar det som om landstingsstyrelsen på tisdag kommer att lämna in en ansökan om att bilda "region Norrbotten" - och bortsett från Kent så står alla i kö för att tala om att de minsann ska äras för förslaget. Kent han tycker att det bara bidde en tumme. Det säger väl något om Kents syn på demokrati. När vi äntligen är på väg att få ett full ut demokratiskt styre över alla pengar som rinner genom länsstyrelsen? En fråga som folkpartiet drev redan på 70-talet - genom bland annat Eva Winther - apropå vilka som var först med förslaget!!

Igår var inte precis någon höjdardag - blev alldeles för länge på jobbet - utan att producera allt för mycket. Ingen träning heller.

Nu är jag dock redo för torsdag - den utåtriktade delen - den utanför hemmet - börjar först 10.23 - med tågavgång från Sunderby Sjukhus. Mot Kiruna. Mys att åka tåg - gillar jag,

Och aldrig hann man med så stora inkomster att jag hamnade i "Toppen av inkomstligan". Jag tröstar mig med att jag klart ser att utfallet i inkomst inte har någon bäring i insats - i många av fallen iaf. Jäkligt glad att jag inte har någon försäkring i Folksam. Har börjat rösta med pengarna både vad gäller försäkringar och banker!!

NSD ropar ut "Islossning!" i dagens papperstidning. Positivt laddat ord - oavsett politik eller skärgård. Nu är det skärgård och våren det handlar om. Lite för tidigt för min smak. Vi vill ha riktigt vårvinter kvar över påsk - jag kan tro att kung Bore fortfarande håller till åt Kiruna hållet - får snacka med honom idag.

Ja - och nu är det hög tid att börja plocka ihop för Kirunaresan. Om nätet vill - brukar vara lite si och så med det uppåt fjälltrakterna - så kommer det ett blogginlägg från tåget i morgonbitti - avgång 05.40.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback