Grått, grått, grått...

2012-05-11, kl. 07.00

Blir ett snabbesök här på bloggen idag - igen. Tiden krymper. Skönt dock att vakna och läsa Kurirens horoskop: "Oftast ser man inte skogen för alla träd. Om du sover på saken fixar du allt i morgon".

Apropå att se skog och träd - här är så grått så grått. Än värre var det igår kväll - himlen som ett extra tjockt grått tak så nära att jag nästan nått den om jag sträckt upp käppen. Vilket så klart gjorde att ett och annat plan fick gå ner i Skellefteå. Vilket i sin tur gör att det saknas plan på Kallax idag - och Thomas har redan ringt....

Bra dag igår - trots att det inte blev någon träning. Har börjat tänka efter och välja bort när jag känner att stresströskeln håller på att passeras. Ett seriöst snack med mig själv - hur livet är skönast att leva. Och jag kom fram till att jag hinner träna i eftermiddag - veckan 3:e så ingen ko på isen.

Och ändå höll jag på att bli sen till stämman i Kalix - men anlände nog några minuter för 16. Och sen jag passerade Kalix senast så hade Lions flotte följt med islossningen - tisdag den 8 maj någon gång på eftermiddagen.

Kul med kvinnlig ledarskribent -
NSD förstås - Linda Swedenmark. "Avslöjar" (det är säkert redan känt för många av er andra) att sossarna ändrar sin politik - eftersom SD också tycker att Västsahara ska erkänns som stat så tycker inte sossarna så längre. Så man förstår att bråket om att sossarna inte inkluderar SD i sitt oppositionslag bara är samma andas barn. Fast roligt det hon skriver om argumenten för sossarna att säga nej till SD i laget.

Gläds över att Nisse lyft den oanständigt låga ersättningen som våra funktionshindrade får av kommunen. Tänk er - en ersättning på 8 kronor timmen - en ersättning som är samma kronantal som på 70-talet.

Precis som det finns två sidor på ett mynt finns det också flera sidor när det gäller föräldraförsäkringen. Eller moderskapspenningen som jag tror den hette när jag lyfte den - en bit har vi kommit iaf. Men fort går det inte. Den enkla lösningen är förstås att säga att föräldrarna ska bestämma själva - men samtidigt vill vi ju att skattepengar ska användas på bästa och effektivaste sätt för samhället - för oss alla gemensamt. Vi ser ju många nackdelar med att uttaget av föräldraförsäkringen så ensidigt är knutet till kvinnan. Själv hoppas jag ju att vi kan förändra det med morötter - och än ska vi väl inte ge upp. Den ärkereaktionära vikariernade ledarskribenten på Kuriren väljer den enklare vägen.

"Härligt" att höra att KD har något möte idag - och kräver att föräldraförsäkringen utökas samtidigt som pappamånaderna ska avskaffas. Ja inte verkar det vara barnens och männens rätt som kd värnar.

För övrigt fick jag en bra historia på FB igår - med anledning av att jag skrev att jag skulle till Kalix. Vet ni vad man får om man korsar en pitbullterrier med en Kalixbo? En mördarsnigel - enligt redaktör Lundgren på NSD.

Och 11 maj - vem har namnsdag då? Märta och Marit - grattis! Påminner mig om att jag länge tänkt ringa till den ena Märta jag känner nära.

Själv är jag ledig idag - men det bär iväg till stan. En liten sväng till jobbet blir det. Sen har jag lunchdejt med en trevlig herre - som jag dessutom ska hjälpa med lite kamerala insatser. Sen ska det bli tråning - veckans 3:e ska sitta där.

Ha en bra fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback