Min misstänksamma läggning

2012-11-08, kl. 07.00
 
Tänkte minsann det - redan då nyheten var het. Underliga omständigheter. Nu är "rånet" vid Aurorakiosken rubricerat som grov stöld.
 
Och pengar till "Non fighting generation" sa jag nej till när det ringde till FP för länge sen. Luktade skumt till och med genom telefonluren. Artikel i pappers Kuriren - sidan.32. Bra med min misstänksamma läggning - har sparat pengar både åt mig själv och andra.
 
Misstänkte igår att jag höll på att bli rejält förkyld - men efter vila och många timmars sömn känner jag mig rätt okej idag. Låg nedbäddad under yllefilten från sen eftermiddag. Har faktiskt börjat läsa om "Babels hus" - och apropå närsjukvårdsutedningen som är på G inom landstinget - så skrev Jersild redan 1978 att det är Närsjukvård - inte stora sjukhus - som folket behöver.
 
Så fint nu när vi fått vintervitt - ett lagomt tunt lager på så där 1 centimeter eller möjligen 2. Men återigen - min misstänksamhet säger mig att den tyvärr kommer att försvinna.
 
Söker efter positiva nyheter att kommentera - men verkar som om nättidningarna undviker dem - alltså inte länkbara. Som artikeln i NSD om Linda Henriksson som trots en skada vi en ridolycka kämpar på och verkligen fångar dagen. Och artikeln i Kuriren "Hej då, tråkiga november!" - hur man piggar uipp sig i novembermmörkret. Men segern för Northland slås iaf upp.
 
Studsade till när jag läste i Kurirens ledare att "republikanerna har radikaliserats under inflytande från Tea-Party-rörelsen". Borde nog beskrivits som "högerradikaliserats" - känner man inte till fakta kan man annars få riktigt fel associationer.
 
Och fattas bara annat - att SSU återbetalt pengarna till landstinget - de som man i princip slulit. Undrar bara varför man gång på gång går ut med budskapet - förväntar man sig ett tack?
 
Nu dags för mig att tacka för mig för den här gången. Nu ska här duschas och kolla vikten. Plus 3,5 har reducerats till plus 1,9, Kan hoppas på något hekto tiull idag. Och så hoppas vi på en bra dag för oss alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback