SD och Zlatan

2012-11-15, kl 06.30
 
Godmorgon alla - hyfsad uppgång idag - bara 25 minuters översov. Förstår fortfarande inte var den är - den där"fjädern" som alltid sprättade upp mig halvfem. Och det handlar då verkligen inte om att jag får ihop för få sovtimmar.
 
Efter veckans tredje träning igår blev det en middagsvila på ett par timmar - fast jag somnade inte riktigt. Skönt ändå. Hann med lite pyssel här hemma innan jag "bäddade" redan vid 21.30 tiden - då jag också insåg att jag missat matchen - Sverige England.
 
Så idag känner jag mig utanför - åtminstone på FB - där inläggen igårkväll/natten antingen handlar om Zlatan eller om SD. Eller om både också. "Fick SD 4-2 i baken nu" - undrade någon. Och någon skrev "Zlatan hela Sverige. SD delar Sverige". Bra uttryckt!
 
Nu ska ingen inbilla sig att SD:s höga opinionssiffror bara beror på utbredd rasism - som alltid fångar såna partier upp allt missnöje som finns. Undar hur många procent de dragit till sig för fiffflandet med politikerpensionerna? Lägg till det missnöje med sjukvård, rättsväsende, bostadsbrist, arbetslöshet med mera. Frustrationen måste ut - och då är det lätt att bortse från att SD inte har någon lösningen heller där.
 
Och SD såpan lär fortsätta. Nog lär det väl vara "såphalt" även för Ekenrot - och kanske den trejde också - vars namn jag inte minns. Det som syns mig märkligt är hur denna händelse från 2010 kunnat hemlighållas?
 
Bra ledare i Kuriren idag i ämnet - SD:
 
Lokalt tar Kuriren upp påstådda samarbetsproblem mellan polis och SOS när det gäller fjällsräddning. Själv har jag länge undrat om det inte borde till någon försäkringslösning när folk försätter sig i såna situationer där man riskerar att förorsaka stora kostnader för skattekollektivet?
 
Blev jättstörd när jag hittade samma rubrik - om fjällräddningen - även i NSD - men de återgav (konstigt nog) Kurirens artikel.
 
NSD:s ettan nyhet är uppföljningen av indragningen av polisens  nattjänstgöring i Malmfälten.
 
Mäktigt namnsdagsbarn idag - Leopold! Grattis.
 
Nu måste jag lämna datorn för planering av dagen - ska försöka komma snabbt till jobbet. Är inte många timmar innan jag ska på föreläsningslunch och lyssna till Eira Andersson som talar om "Malmens manliga mysterium". Sen ska jag hämta kusinen på flyget 13.30. Ska bli skönt att få hem henne. Sönt också att jag redan gjort tre träningar i veckan - så nu är det träningsfritt.
 
Ha det gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback