Segersötma

2012-10-20, kl. 07.30
 
Med segersötma i godnattsagan har jag sovit gott och länge. Seger för både hockey och basket. Drömt mycket - men minns inte vad. Dock den behagliga kvardröjande känslan i kroppen. Och en person minns jag - Ing-Marie Åberg. Hon var två huvuden längre än mig - vilket förvånade. Till jag såg hennes pärlvita pumps med det högsta och smalaste klackar jag någonsin sett! Tolka det den som kan?
 
Blev en lång dag på jobbet igår igen. Men i makligt tempo - så inga kvardröjande men. Mest service till mina flyttgubbar Jens och Thomas. Och massor med mer ut från expen än in. Blir nog bra det här. Hann dona med lite privata ärenden under eftermiddagen - med fastighetsdeklaration och förberedande av överklagning till Löf. Annie - nej - Landstingens Ömsesidiga försäkringsbolag.
 
Och börjar undra om det är dags....Förra veckan fick jag spärra Visakortet då jag glömt det i en parkeringsautomat. Igår försökte jag med nya Visakoden till Master Cardkortet. Expediten hann dock hejda mig för ett tredje försök - fick skriva och legga - så jag har kortet kvar.
 
Kuriren kallar det "aviseringsavgift" - inte faktureringsavgift. Trodde att sånt inte var tillåtet? Men jag iddes inte ta fajten för 25 kronor - och det är väl det de räknar med. Årsabonnemanget!
 
Idag finns listan med alla som förlorat pengar i Panaxia affären - Kuriren.. Jag är helt förundrad över att företagen inte märkt att pengarna inte satts in på deras konto. För allt kan väl inte vara sista dagens kassor?
 
Ser att Kuriren slår på trummor för Duosidorna - dock inte NSD. Känns lite läskigt med ett helt uppslag lika i båda tidningarna.
 
Apropå Löf - ovan - så tänker jag att det vill till att inte bli bitter - då man fått bröstet bortopererat för högaggressiv cancer - och det sen visar sig att det inte fanns någon cancer. Men kanske man blir så glad över att faran är över. Lite dåligt beskrivet hur det kunde bli så.Men nog utgår jag från att Löf får punga ut med en bra summa? 
 
Så har den goa känslan från drömmarna förstärkts med att jag fått småle till Östman fyndiga formuleringar - han har fått det lite tacksamt med SSU-såpan. Ser att han noterat ändringen från tio till sju års arkivering av material. Han tycker det vore märkligt om materialet från 2002 hunnit försvinna då lagen precis hunnit börja gälla. Ja - inte nog med det - det vore olagligt om man gjort så - för lagen gäller inte retoriaktivt - sä än gäller 10 år.
 
Ska försöka skaka av mig en obehagliga känsla om "Sticket" ger mig idag. Slaskiga högerargument för skattesänkningar - och för att sänka välfärdssamhället.  Det påstås att en som tjänar 25 000 betalar drygt 17000 i skatter och avgifter. Möjligen går det att räkna hem den summan om man skrapar ordentligt. Men en viss återbäring finns det ju trots allt. Fast det kanske finns någon Tarzan som aldrig behöver sjukvård, tandvård, barnomsorg, äldreomsorg, utbildning, rättsväsendet, försvaret, polisen, stöd för handikapp, gator, vägar för att bara räkna upp det som spontant kommer i mina tankar. Synd att en annars mycket bra ledarskribent sänker sig.
 
Har lagt in lördagsväxeln idag - framåt i sakta mak. Ska en repa till stan för att om möjligt inhandla en bikini. Middag ikväll är inplanerad - men annars är det fri-tid.
 
Och Sibylla har namnsdag - "svärmor" på den tiden jag skulle gifta mig med lillprinsen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback