Gillar mycket!

2012-09-18, kl, 06.45
 
Gillar mycket idag - känns det som -efter uppstigning och tidningsläsande. Började faktiskt redan igår - det positiva tänkandet. Träffade en fd arbetskompis och vi började jämföra krämpor - men kom ganska snart fram till att hellre prta om det som funkade. Känns faktiskt inte längre banalt att när det är som tråkigast och träligast på bandet - tänka att jag banne mig har anledning att vara glad - mycket glad - att jag överhuvudtaget kan pallra på där!
 
Börjar bakifrån - får vi se hur mycket från tidningarna jag kommer ihåg. Kurirens ledarsida som jag gillade mycket ligger därmed risigt till - det var den jag började med.
 
Dock Peter Olofsssons tes bevisade sig själv - Kändisskandalen som skakar Norrbotten kastade jag mig förstås över  stimulerade min nyfikenhet. Påannonsen på papperstidningens etta - "Vem är det som orsakar näthatet" stimulerade inte alls lika mycket.
 
Gillar att han får på "moppe" - Törnman. Har väl hört en och annan vettigare person än Törnman också ifrågasätta vad Persson och Schibby skulle in i  Etiopien att göra - illegalt. Och tänker man bara steg 1 så är det väl lätt att tänka så. Och respekt till Etiopien för att de straffar illegalt inresande i landet. Men resten - då är iaf jag tacksam för att några vill skapa opinion för alla andra stackare som sitter i fängelse, svälter och torteras i Etiopien  bara för att man nyttjat sin mänskliga rätt att uttrycka sina åsikter!! Artikeln med rubriken "En gruvis skulle ha stått för sina handlingar.." finns inte länkbar. Det hindrar mig inte att tro att både Törnman och tuffare gruvisar än han skulle ha skitit ner sig!!
 
För att hålla mig till posiviteter - ytterligare 4 björnar skjutna, Men väl för många kvar?
 
Orvar har namnsdag - och ska uppmärksammas på sin dag. Grattis!
 
Och visst ska Kurirens ledarsida också uppmärksammas. Blev glad när jag läste dagens Sticket "Avdrag inte "pensionärsskatt". Vad jag hävdat - men inte varit så duktig på att uttrycka. Jämförelsen om att pension är uppskjuten lön är inte hller fullt ut relevant - hur ska dagens löntagare då kompenseras för att dagens pensionärer hade mycket bättre avdragsmöjligheter än dagens. Till exempel fanns ingen avdragsbegränsning för arbetsresor.
 
Gillar absolut huvudledaren också - "Vinststopp=Vårdstopp" - men det hindrar inte att jag ogillar att många opinionsbildare - i ivern att försvara valfrihet och mångfald - glömmer att det finns avvarter med flykt till skatteparadis och annat som med fördel kan stoppas utan att det goda skadas.
 
Avslutningsvis så gillar jag att jag snart är på jobbet. Med Thomas idag. Och kanske ett och annt besök också`? Kommer att gilla mig själv mycket - om jag tar mig till träning idag också. Målet är att veckan ska bli femstjärnig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback