Mari-Anne

2013-04-04, kl. 06.30 - och vi graulerar Marianne och Marlene. Själv tänker jag på mor - som egentligen döptes med namnet Mari-Anne - men det blev Marianne. Och visst - grattis till mig själv också - Ylva Marianne!
 
Större delen av livet levde jag utan namnsdagar - fick snylta på Mariana - på Valborgsmässoafton - men nu har jag två - 11/4 är det Ylva - och eftersom Marianne står för kvinnligt - så kan vi översätta till kvinnlig varg.
 
Och apropå varg så var det en liten läskig rubrik igår - i rena Röd Luvanstilen - en hund som blev hämtad av en varg - och det i tätbebyggelse om jag förstod rätt.
 
Gårdagen flöt i vanlig vardagslunk - dock ett trevligt avbrott för lunch med mina revisorer - Anja och Åke. Själv gjorde jag två utryckningar i egenskap av revisor - Kommunförbundet - för påskrifter. Sen blev jag lite för ivrig - och jobbade alldeles för länge. Svårt att inte lägga på ett extra kol när man ser ljuset i tunneln.
 
Skönt att hockeyn gick på en normal kanal - 5:an - så jag kunde vila framför TV:n med gott samvete. När man är med och spelar semi är man ju inte hel oproduktiv. Tyvärr missade jag UG - om arbetsförmedlingens äventyrliga affärer - men det uppvägdes av att Skellefteå vann efter ytterligare en rafflande match.
 
Och den här dagen började bra - kom upp i tid - kl. 5 - men uppenbarligen anpassar jag mitt morgontempo efter hur mycket tid jag har. Nu har den "ätits" upp.
 
Dock har jag hunnt läsa tidningarna - och ser att Reinfeldt varit i Kalix. Norrbotten är uppenbarligen hett - det har vimlat av riksdagsledamöter och statsråd senaste tiden också för vår del - Eva Flyborg, Allan Widman, Maria Arholm och Erik Ullenhag. Och av statsråden ligger nu både Birgitta Ohlsson och Erik Ullenhag i pipeline. Plus riksdagsledamoten Nina Lundström. Alla vll till Norrbotten!
 
NSD fortsätter sin serie om "fattigsverige" - nu om en 51-åring som är halvt sjukpensionerad och som har svårt att få det att gå ihop. Tror att listan på den här kategorin människor skulle kunna göras lång - tänk på alla unga personer som sjukpensionerades. Haft en förhållandevis  hyfsad sjukpension - men när det är dags att sprätta det organga kuvertet - finns där inte mycket.
 
Kuriren har flera "skitsaker" idag - toppar ettan med några villaägare som fått in avloppsvattnet i husen - har tydligen ett gemensamt avlopp utan backventiler. Inte länkbart - vilket däremot en annan skitsak är - om en stängd toalett i Gällivare.
 
Och på Kurirens ledarsida härjar Marika Formgren - vill inte ha sockerskatt. I sak är vi överens den här gången. Och även en blind höna finner ett korn - avslutar fyndigt; "Kanske bör de påminna sig om att själva livet är en verksamhet med hundraprocentig dödsrisk.." Som gjort för att hamna på ett Laila Wikström vykort!
 
Annars är nyhetern idagarna mest bara fyllt av rapportering från sossekongressen i Göteborg. Lite otur hade de ju att det visade sig att den man som hotad och sextrakasserat - blev förhörd av polisen just i Göteborg - just när kongressen började. Och det visade sig att mannen ifråga hade många FB-vänner i sosseledningen.
 
Så var det dags att avsluta detta pass - fastnar alltför ofta numer i att skriva av bara farten. Kanske borde fundera på annan terapi än blogganden.
 
Ha en riktigt bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback