Perspektiv

2013-04-19. kl. 06.45 - och Ola och Olaus har namnsdag. Grattis. Och massor med vänner som fyller idag - Maggan i Boden, Bert i Stockhol, Clara i Umeå, Carola i Boden, Emilia i Gällivare - för att räkna upp dem som dyker upp på hårddisken - grattis alla ni - och alla ni andra som också firar er ankomt till världen denna dag.
 
Jo jag har lite svårt att slita mig från den här stilla stunden på morgonen - då jag skriver av mig. Knapprar på tangent bordet samtidigt som TV:n matar mig med ett och annat i bakgrunden. Och när jag blickar upp så ser jag solen smeka den kvarvarande snön på Berigårn. Ett harmoniskt tillstånd.
 
Har haft en bra vecka - men jessus så fort den har gått. Höjdpunkten var förstås Birgitta Ohlssons besök i onsdag. Som extra bonus fick jag ju också träffa de dryga 30-talet trevliga folkpartisterna som kommit till lunchföreläsningen. Besöket på Sensus och deras Rättighetscentrum gick inte av för hackor det heller - regionchefen är ju dessutom namne med mig - men med efternamnet Löwenborg.
 
Idag tackar vi Luleå Hockey för silvermedaljen och den spänning och underhållning de bestått oss med denna säsong. Hör just ju jublet från Skellfteås guldfirande på TV - grattis till guldet. Inte så fel heller att det fick bli tredje gången gillt för dem.
 
Ogillar lokaltidningarnas "godnatt Luleå" - Kuriren - "Bara Silver till Luleå - NSD. Den senare toppar dessutom med "fiasko".
 
Tycker inte det borde vara så svårt att upprätthålla visst perspektiv när man ser, hör och läser om händelserna i Boston.
 
Nu ska jag göra veckans sista arbetsdag - på papperet en helt arbetsfri helg. Men det märks att valet närmar sig - huvudet snurrar med saker som ändå borde göras.
 
Ha det så bra - till nästa gång vi möts här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback