Olugnt

2013-02-27, kl. 06.30 - och vi gratulerar Lage.
 
Det är olugnt i Kiruna nu - kan man lugnt säga. Blev lite chockad när jag klickade fram Expressen - kvinna omkom i villabrand i Kiruna. Ingen förvarning i papperstidningarna. Läskigt då det väl misstänktes mordbrand när hyreshuset i Kiruna brann häromdagen? Och ingen brandorsak i NSD:s lilla nättidningsartikel heller. 
 
Det är som olugnt i Kiruna nu på alla fronter - storfusk med tidrapporter hos LKAB, gräddfiler i bostadskön för "pampar" - och så bränder på flera fronter. Och så Annes dotter som voltade med bilen - skrot av bilen - men flickan hade änglarna med sig  oskadd. Annars är det ju i politiken det brukar storma i Kiruna - men där är det kav lugnt.
 
Igår reviderade jag hela dagen - hos Kommunförbundet. Lugnt och sansat - men en lång dag. En sväng förbi jobbet vid 17-tiden - för att se om expen stod kvar. Full fart mot Sunderbyn - vid passeringen av bäckbron ca 18 så ringde telefonen - utkallad för basketmatch med start redan 18,45, Hann med att stoppa i mig lite rostbiff och keso stående vid diskbänken. Och på resan för att hämta Doris hann jag ringa kusinen som kunde meddela att sjukläget i Värmdö förbättrats rejält.
 
Och resultatet i basket förbättrades rejält det också - söndagens förlust kompenserades med storvinst - 79-39,
 
Led ju förstås med Kalla igår - fast egentligen är det ju hemskt att vi nästan tycker det är katastrof - fast vrkligheten är att hon blev 7:e bäst i världen. Inte illa det. Men visst smäller medaljer högre - idag hoppas vi på Hellner - och kanske Olsson.
 
Kuriren toppar idag ettan med en stor bild av vårvintern - Carina Högnelid sittande i skidbacken - "Solen tar bra" säger hon. Och enligt NSD gasar SSAB på - ökad orderingång. Fin, fina nyheter!
 
Mycket mindre trevligt - om kvinnan som stal guldarmband från en avliden på sjukhuset i Sunderbyn. Avslöjad när hon sålde armbandet - och genom DNA. Omplacerad - märkligt att det inte räcker till uppsägning. Får hoppas man slipper besöka sjukhuset - så man ska snegla och undra vem det är.
 
Ledare i Kuiren om mötet i Maramö - och i NSD surar OA  för att det inte kom några skarpa förslag från alliansens möte.
 
Igår genade jag - och daterade bloggen med dagens datum - 27 - vilket gjorde att jag glömde gratulera Roger - så grattis i efterskott - nu är du pensionär på riktigt.
 
Och för att backa bandet en gång till - ovanpå den långa arbetsdagen, häftiga basketmatchen möttes jag av att det rasat all snö från stalltaket. Graderna närmade sig noll - så det var bara att ta skyffeln - lovar er att den snön gillar jag inte. Tung. Och nu hade det kommit en skvätt till i natt - måste försöka få bort den innan det fryser på rikt.
 
Telfonsammanträde med rekryteringsgruppen kl. 09.00 - hög tid att starta dagen. Sen blir det jobb ett antal timmar till - och så mäste jag få till ett träningspass.
 
Ha en riktigt bra onsdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback