Ett skämt?

2013-01-03, kl. är alldeles för mycket - och Alfred och Alfrida har namnsdag. Grattis! Man kunde ju tänka sig att Alfrida är den kvinnliga formen av Alfred och med samma betydelse av namnet. Men icke så - Alfrida betyder "mycket vacker".
 
Träning igår - riktigt nöjd. Men kroppen blev tydligen chockad för av någon anledning var jag hur pigg som helst igårkväll. Normal sovtid upptog jag läsandet av Leif GW:s "Den döende detektiven" - och kunde inte sluta läsa. Över midnatt innan jag släckte - och vaknade 02.10 - klarvaken. Omsomning - och förstås översovning med en dryg timme.
 
Just idag då mitt program är rätt tajt; Vanligt jobb förstås, sammanträde med en rekrytringsgrupp, skidor och hockey på TV - väl fram till 16-tiden, besök på äldreboende och basket ikväll. Delar av "menyn".
 
Nåväl - insåg redan igår att jag väckt en himla massa småmuskler som vill ha träningsfri dag idag. Viss tidsbesparing.
 
Från igår kan nämnas att jag fick en bukett tulpaner av tant Lilly - som tack för att hon tycker jag är så omtänksam. Sånt värmer.
 
Apropå värmer - så tog jag in dörrmattan från bron igår. Till duschrummet för avtining. Insåg inte hur mycket grus den innehöll. Det blir till att sopa innan duschningen - men nu är skrapmattan redo för tjänstgöring igen.
 
Tidningarna lästa - hinner inte reflektera så mycket över innehållet. Eller hinner inte rättare sagt. Men måste ändå nämna artikeln om Norrtåg - ett stort skämt, Trots provkörning hela hösten har man satt igång ett projekt som strandar hela tiden. Igår 7 inställda avgångar - rena södra sverige syndrom!
 
Kvinna sparkad blodig av älg - tänkte mig inte att det var i Luleå - men det var det. Angående min björnfobi sa min far alltid att jag hade större anledning att vara rädd för att möta en älg. Verkar som han hade rätt!
 
Hörde om den här nyheten på TV - men ser till min tillfredsställelse att den verkar återges i pressen. Samhällskostnaderna bakom alla de alldagliga rubriker vi ser i tidningarna. 203 000 kronor för EN måttlig misshandel. En grov dito kan kosta upp till 50 miljoner. Gigantiska summor vi kommer att kunna summera ihop efter en vanlig helg!
 
Men nu måste jag ta itu med gruset - så jag kan duscha. Och försöka jobba ikapp den bortsovna timmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback