1, x, 2

2013-03-02, skrivet 2013-03-01 - kl. 20.30
 
Helgarderar - ska på heldagsuppdrag i morgon. Vill inte känna tvång att blogga tidig morgon. Så för att inte någon släkting/v'än ska tro att jag lämnat in så helgarderar jag - 1, x, 2. Ni ser ju om det kommer något.
 
Har haft en bra dag idag - lugn och skön förmiddag med lite bokföringsjobb och annat. Från 12.30 - telefonsammanträde med SV:s valberedning. Samtidigt som jag spanade in herrstafetten. Försöken att rapportera dock väldigt misslyckat- räknade varvningarna som växlingar - och rapporterade Sverige som 6:a på upploppet. Tyckte det var märkligt - så många tävlande med i loppet att det snarare såg ut som en masstart än målgång. Visade sig då att Hellner precis gick ut på 3:e sträckan. När jag fick på ljudet var det lättare att följa - och sonen med sällskap i Frankrike fick tät rapportering.
 
Slutet gott - allting gott - Silverlandet Sverige kammade hem ytterligare en medalj.Tyckte Hellner gjorde en fantastisk uppryckning av laget. Noterar dock att kommentatorerna har sina egna favoriter - det som är fel hos en - kan alltid bortförklaras hos någon annan. Kalla och Hellner är inte favvo!
 
Kvällen ägnas åt att försöka rädda en av mina krukväxter - en Kalla. Blomman minst lika ledsen som Charlotta efter 10 km. Såg blomflugor - i avsaknad av snus satte jag hel vitpeppar ovanpå jorden - tar gärna emot tips om annat som kan hjälpa?
 
Får väl se om blomman - Kalla - piggnat på sig till i morgonbitti. Och undrar om det kan vara 3-milen i morgon?Nu tar jag med mig en hemlighet och går och "nannar på pudan".
 
Ha en bra lördag - det ska jag ha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback