Prinsräkning

2013-05-13, kl. 06.00 - och idag gratulerar vi Linnea och Linn. En särskild grattishälsning till kusinbarnet Linn - i Koskullskulle.
 
Men idag låter jag grodräkningen byta färg - kanske man skulle vara där och pussa på - "prinsräkning". Börjar fundera vilken saga det var - där grodan blev en prins?
 
Blev en rejäl arbetsdag igår - åtminstone för att vara söndag. Rätt  harmligt att stänga in sig från solskenet - men bra lokaler ur den synpunkten - framåt 11 märker man inte av govädret.
 
Avslutade arbetsdagen med att dricka kaffe på balkongen på Timmermansgatan. Härlig solbalkong det fått - "barnen"
 
Sen avverkade jag två NU-korsord - samtidigt som jag försökte följa följa jockeymatcherna. Men måste erkänna att jag knappt minns vilka som spelade. Men det är liksom en bra bakgrundsunderhållning.
 
Upp tidigt idag - blir två intensiva dagar innan jag  semestrar i dagarna tre. Promenad med Svenskt Näringsliv på förmiddagen, styrelsemöte sen eftermiddag. I morgon blir en mastodontdag - först vanligt kneg på förmiddagen - och sen årsmöte i Gällivare. Kommer väl hem först på onsdag - dvs efter midnatt.
 
Har fortfarande inte rett ut hur det är med internet och mobiltelefon i Norge. Telefonen fungerar förstås - men kan undra om det är extremt dyrt att ringa? Så undrar jag om mitt mobila 4G kan fungera som uppkoppling. Förstås en korkad fråga - för de som vet svaret. Vet inte var eller vem jag ska fråga.
 
Två nyheter dominerar lokalpressen. Afghanernas hungerstrejk i Boden - och den unga kvinnan från just Boden - som fortfarande är försvunnen - utan minsta spår av henne finns. Hungerststrejken är  nu avslutad enligt feta rubriker i Kuriren och en mindre rubrik i NSD.
 
Trots jobbet igår återstår en del viktiga saker att göra före Norge. Så nu kör jag igång dagen. Hur det blir med blogginlägg i veckan återstår att se - som framgår ovan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback