Hej då april!

2014-04-30. kl. 06.30 - och idag behöver jag inte ens kolla vem som har namnsdag. Mariana - eftersom jag som lite var uppriktigt ledsen att jag inte hade någon namnsdag - vare sig Ylva eller Marianne så utsåg mamma den här dagen till vår namnsdag. 
 
Det blev ett lång vara borta hemifrån dag igår. På jobbet före åtta - och när jag vid halvsextiden svängde in på Berigårn - ringde sonen och frågade om jag skulle se basket. Saras lag i vänskapsmatch mot Gammelstad 18.30. Det var bara att vända nosen på bilen och dra dit. Antnäs med ett 98-lag mot Gammelstads 99:or. Fast snitt åldern kanske blev lika - då Antnäs hade 3 01:or och 1 00:a. Så bra gjort att vinna matchen - med 8 poäng efter full tid. Så la man till en Q5 - och då blev det 15 poäng!
 
EU-mingel med Jens på lunchen. Presentation av lite tankar inför EU-valrörelsen. 
 
Posten överraskade med att komma en dag för tidigt för att hämta utskicket till 4 kommuner. Men T2 och jag gjorde en snabbinsats och fick iväg dem.
 
Idag gör media stor sak av att FI ökat en procentenhet på en månad. Inte märkligt alls tycker jag - när media tom gör stor sak av att de placerar ut rosa stolar! Samtidigt som media säger att de inte ska bevaka sånt som är valpropagande!
 
Lokalt noterat att vi har minus 4 grader idag. Penséerna på bron såg lite ledsna ut. Och själv testade jag att skriva mitt namn på brevlådan - i frost/snö. Fast solen har redan slickat bort frosten från halva taket hos grannen.
 
I lokaltidningarna får Dansens hus stort utrymme. Fattar inte riktigt vad landstinget fattat beslut om - "bara" ett hyresavtal sägs det. Kuriren toppar med ett tragiskt utvisningsfall - en tvååring som vistats i fosterhem - och som nu ska utvisas med de föräldrar som inte kunnat ta hand om henne i Sverige. Hur ska de kunna ta hand om henne i Armenien? Gör Barnkonventionen till svensk lag!
 
Och mycket FP-EU i tidningarna idag. Jens skriver tillsammans med EU-minister Birgitta Ohlsson. Och på insändarsidan svarar Marit på ett påhopp som jag tydligen missat.
 
Kort dag idag - om man vill följa avtalet. Får se hur det blir. Nu på morgonen har jag iaf lite svartaxiservice. Ska invänta samtal från Jens svärmor som event. ska hämtas från bilverkstaden. 
 
Så får vi se vad kvällen kan bjuda! Sjunga ut vintern och in våren? Fast just nu känns det som om en förkylning ligger på lur - så något frysande vid brasa är ytterst tveksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback