Ren och skär

2014-04-17, kl. 07.00 - och Elis och Elias har namnsdag. Grattis! Och därutöver så är det Skärtorsdag - som tydligen helt enkelt kan översättas ren och skär - och möjligen blank.
 
Onsdagen försvann lika fort som den kom. Inga avvikelser som sticker ut i minnet. "Grabbarna" var ute och EU-kampanjade på lunchen - själv stannade jag kvar på expen och njöt av lättfil.Lite svarttaxikörning med sonen - till och från Kollektivtrafikmyndigheten!!??
 
Lärdom att det som göms i snö,,Lisas via Ipad upphittad i lekparken inne på deras gård - och inlämnad till polisen. Har inte hört än om den överlevt vinterförvaringen?
 
Talessättet kan även appliceras på damm - själv hittade jag igen sladden som ska användas mellan kamera och dator - när jag drog fram en byrå på kontoret. Så jag sökt den!
 
Fel av mig att säga att inget sticker ut. Ingen kunde väl tro att Hovrätten skulle ändra från mord till dråp. Inte ofta jag håller med Thomas Bodström. Men jag hade blivit mindre förvånad om man frikänt. Mord eller frikänd - men från mord till dråp var oförutsägbart. Lite billig retorik - men vem har hört talas om "styckdråp"?
 
Oroas lite av "norrmännens" väderprognos - de stora feta solarna har fått ulltussar över sig - undantaget dock långfredag. Det bästa med vädret är att man inte kan göra något åt det - bara gilla läget. Dock såg jag i tidningen att kommunen satt ut penseér - förvisso tåliga men är det inte lite väl optimistiskt?
 
Tar det lugnt på  morgonen. Har nämligen kommit på en alldeles genial idé. Jag ska åka förbi Kvantum och göra bort och handla på väg in till jobbet. I tron att det inte är många pensionärer som ännu kommit på att de faktiskt öppnar klockan 7.
 
GLAD PÅSK! Nu startar vi firandet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback