Auspicier

2014-06-04, kl. 06.30 - och namnsdagsgrattis till Solbritt och Solveig!.
 
Gårdagens aha-upplevelse var nog att polishelikoptern landade på ängen nedan för Äriks. Förväntade mig att det skulle rusa ut ett antal kravallpoliser. Men lugnt och stilla klev EN uniformerad man ut. Helikoptern hann knappt ta mark innan den omringades av "kids" i alla åldrar. Mannen ifråga solade sig i ungarnas beundran en stund - sen knatade han sakta vidare över ängarna. Återkom efter ca 45 minuter. Kan undra om polisen börjat göra utryckningar till Sunderbyn med helikopter?
 
I övrigt gick tisdagen i efter-vals-tecken. Det vill säga ta tag i högarna och att-göra-listorna som förökat sig medan vi varit ute på gator och torg. T1 och T2 gjorde ett fantastiskt ryck med att städa upp och vara till återvinningen. 
 
Tror MP skrämt sk...n ur befolkningen med sin kongress. Gårdagen innehöll ett antal såna samtal. Blir intressant att följa deras opinionsiffror efter att de bestämt att vi ska arbeta mindre och dessutom strypa energitillförseln på ett minst sagt dramatiskt sätt. Ingen kärnkraftskramare jag - men inser att det är det minst dåliga alternativet medan annat utvecklas. Löfven skrattar inte rubricerar Kurirens ledarsida. Nej jag hörde en intervju med honom igår - något pressad - trots ganska usel journalistik.
 
Onsdag har börjar riktigt bra. Har intressanta auspicier i mitt stjärntecken- enligt NSD. Visste inte ens vad det betydde - men nu vet jag. Förebud, framtidsutsikter. Om jag längtare efter något nytt blir jag bönhörd. Frågan är om jag gör det? Kurirens var minsann inte sämre - en överordnad inser mina förmågor Läge för löneförhöjning.
 
Vädret ok - inte så soligt men det kan väl komma. Sommartunna tidningar - glest med påannonser på ettorna i båda tidningarna.
 
Näringsbolaget i Jokkmokk nära att splittras (NSD). Det har Jokkmokk inte råd med. Och Kuriren berättar att Bodens kommun inte anser sig ha råd att ge en hörselskadad pojke den bästa utbildningen. Vill gå på Solanderskolan i Piteå - men kommunen vill inte betala.
 
Nytt mordförsök i Haparanda - tror Norrbotten bliit galet? Förvirrad man återfunnen i Gällivare. Och i Luleå knackade polisen en bilruta - ett barn som låst sig inne - medan moderna stod utanför utan bilnycklar.
 
Man inser att tiden går fort när massakern på Himmelska fridens torg "jubilerar", Och 20 år sen Estonia - ja mycket elände hände 1994!
 
Men idag ska dagen gå i dur! Börjar med planeringsmöte klockan 8 - med mina grabbar, Sen lär det flyta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback