"Blåljus"

2014-05-21. kl. 06.00 - och Konstantin och Conny har namnsdag.
 
Känns som om tillvaron står under ständigt "blåljus" så här sista skälvande dagarna i valrörelsen. Började dagen igår med att skjutsa upp Erik Scheller till gymnasiebyn för debatt. Plötsligt och snabbt blev det sen beslutat att Erik o Thomas skulle besöka Strömbackaskolan - och sen skulle Thomas skjutsa Erik till Skellefteå. Själv blev jag kvar på valstugan - och när jag återvände till expen upptäckte jag att nyckelknippan - ja den var kvar i bilen som jag lånat ut för transport till Skellefteå.
 
Så där satt jag i trapphuset - kissnödig och med en telefon vars batteri höll på att ta slut. 
 
Ett pass till på valstugan på eftermiddagen - och sen sammanstrålade T2 och jag på expen för en stunds reflektion av dagen. Och hem kom jag först halvåtta. Det blir liksom 12 timmars dagar nu för tiden. Men roligt är det.
 
Ägnade kvällen till att lyssna av Nord Nytts intervjuer med de kandidater från Norrbotten som finns på respektive partis lista. Rätt nöjd med sonens insats. Dock önskade jag hela tiden att jag fått vara bisittare och ställa uppföljande frågor. Ovh även partier som inte har någon norrbottning på listorna - KD och SD - fick vara med. Det hade vi kunnat vara förutan.
 
Och nu är det nära - sammanslagningen mellan NSD och Kuriren. T1 hävdade igår att nu var det så. Men det visade sig vara ett erbjudande att prenumerar du på den ena så får du digital tillgång till den andra. Dock har jag själv inte hunnit ta del av det erbjudandet som kommit i mail från båda. Är det sant?
 
På Kurirens nättidning möts jag av rubriken att en man är skjuten i en by utanför Luleå. Polis tillkallad även från Boden och Kalix. Av detta kan man väl dra slutsatsen att det rör sig om en by mot rånehållet. Rutvik?
 
Annars toppar Kuriren med att delade turer är ett "svårtuggat" problem. Och på nätet använder ma begreppet svårt att utrota. Lite märkligt sätt att beskriva verktygen för att lösa det problemet? Man kanske skulle tillagt att det vallöftet 2010 - som nu blir uppfyllt senast 2016 - gav sossarna den egna majoriteten i stan.
 
Även NSD toppar på nätet med skjutningen - skottskadad men inte död tydligen. Och exakt samma text i båda tidningarna. Annars berättar NSD att förre landstingsdirektören får 133 000 kronor för att vara projektledare åt landstinget. Detta då förutom att han redan har pension på 46621. Om 133 000 är månadslön eller något annat kan jag dock inte hitta?
 
Nu börjar jag se "blåljus" igen - bara att ge sig av till jobbet. Vi ska försöka hinna träffa vår kandidat Jens innan han beger sig till Sunderbyn för debatt - på en Folkhögskola nära mig. För egen del blir det expen idag - fast valstugan suger förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback