Folkets torg

2014-05-20, kl. 06.30. Karolina och Carola grattar vi idag.
 
Blev en riktigt hektiskt dag igår. Med en av arbetsstyrkan utslagen av magsjuka fick jag rycka in i valstugan på båda passen. Fast om det var någon dag det passade utmärkt så var det igår. Ett fantastiskt sommarväder. Tom att jag blev sugen på glass.
 
På sluttampen av dagen deltog jag och stöttade manifestationen Ett Luleå för alla. Kan konstatera att han både kostar och kostar på "bästa" Jimmie Åkesson. Hovrande helikoptrar över centrala stan och så många poliser som jag aldrig sett samlade samtidigt. 
 
Höll mig lite i utkanten - för jag såg alltför många personer från "tokvänstern" för att känna mig lugn. Men stolt över publiken som skötte sig exemplariskt.
 
Dagens bästa om SD står Johan Eriksson, Kuriren för. "Sverigedemokraternas politik är en oaptilig blandning av rött och brunt",
 
Och så vill jag verkigen rekommendera Johan Håkansson, NSD. Krönikan idag om Sorin och Mirabell. Människorna bakom tiggarna. Tar verkligen udden av SD:s snack om organiserad brottslighet. Är verkligen historilöst att inte veta att romerna i alla tider organiserat sitt resande i sällskap.
 
Läs gärna också om SDU:arens avbön för sina rasistiska uttalanden och om Åkesson krystade bortförklaringar.
 
Nå nu är det lika illa i dag med tiden - hinner inte mera. Måste vara på jobbet halvåtta för att packa bilen för dagen. Idag lånas den ut för Erik Schellers räkning. Jörgen och han ska på till gymnasiebyn och Örnen. Själv får jag en dag på expen varvat med valstugan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback