Löfven gör en Stålnacke

2014-05-11, kl. 06.30
 
Och eftersom jag inte har en aning om vem som har namnsdag idag - blir det ett grattis inblanco. Och istället länkar jag till Löfven - som gör en Stålnacke.
 
Bara dom får massor av röster i valet och egen majoritet så ska minsann alla i vården garanteras heltid. Alla delade turer ska avskaffas. Det var precis det Yvonne Stålnacke och sossarna lovade dagarna före förra valet. Notera att man hade egen majoritet före valet - och behöll den genom detta genomfalska löfte. Idag nästan 4 år sen löftet så plågas fortfarande vårdpersonalen av delade turer - tom kanske fler än tidigare.
 
Så tro honom inte!
 
Själv hade jag en supertrevlig dag igår igen. Startade tidigt till Gällivare - i ett riktigt ruskväder. Snöblandad snö fram till Lansjärv. Där det äntligen lättade något. Och trot eller ej - men i Gällivare var det inte många grader varmare - plus 2 - men inget regn och ingen blåst.
 
Riktigt njutbart ute på torget i Gällivare. Inte mycket folk förstås - men vi delade hyfsat med material ändå. Så vidare till Malmberget där vi hade sällskap av Vänstern. Men de packade ihop när vi kom.
 
Jörgen körde på hemvägen - så jag sov nog större delen av vägen. Sen blev det soffäng ackompanjerad av tredje perioden i hockeyn. Oupphetsande - vi vann med 3-0.
 
Hängde vidare med Eurovisions-finalen - dock sovandes då och då. Förargligt nog så somnade jag under omröstningen - det enda upphetsade med det programmet egentligen. Ogillar att matas med så mycket musik på en gång - och alla dess konstlade gimickar. Nä jag menar absolut inte segraren - riktigt bra - utan stegar och allt annat svammel. För övrigt en riktigt bra krönika i SvD idag - En seger mot de fördomsfull.. Säger som Hendrik Andersson på FB; "Rätt intressant att Conchita är väldigt lik ett antal altartavlor jag sett.".
 
Hade uppenbarligen sovklockan inställd på vardag idag. Eller så var sovkvoten fylld - tror faktiskt på det senare. Nå iaf är jag uppe i god tid idag. Nu har jag nätvandrat och läst kommentarer om Eurovisionen - mycket annat nytt är det inte. Så nu startar jag dagens knog. Första uppdrag att skjutsa Lisa till fotbollsläger på Hertsön. Tjugo i åtta ska hon hämtas från Anke. Förbi Timmermansgatan sen mot Hertsön.Själv åker jag nog och tömmer bilen från Gällivareresan. Måste se om nacken på "pappmarit" måste stagas efter oförsiktig packning.
 
Misstänker att jag hittar ett och annat att pyssla med på jobbet sen också. Mulvädret är inget att göra mycket annat i. Kanske jag hinner hänga tvätten innan jag åker.
 
Ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback