Obsad

2014-05-05. kl. 06.00. Tre minusgrader och frostig gräsmatta. Men sol och blå himmel. Ljuvligt väder med andra ord. Erhard och Gotthard har namnsdag. Knappt några som heter Erhard nu för tiden - vanligt vid sekelskfitet - väl därför vi hade minst två runt Berigårn - Skräddars Erhard och Danell Erhard! Och så en uppi Tjärnholms. Tre kommer jag ihåg på raken!
 
Full rulle igår. Basketfinal som inte gick som vi ville. Gammelstad blev för svåra som vanligt. Överhörda dock några förståsigpåare från Gammelstad som menade att man nog skulle vinna - men med Antnäs visste man aldrig - en sån vilja och kämpaglöd är det få lag som har. Och det brukar räcka långt. Nu räckte det dock "bara" till silver. Grattis tjejer!
 
Och grattis till min Lisa som blev uttagen till all star teamet i sin åldersklass. Trots att hon bara hann visa upp sig i två matcher. De fick ju lämna wo pga av att det inte fick ihop ett lag pga av skador och annat.
 
Hann med lite jobb också. Känns som om jag är rejält ikapp - men det brukar vara en farlig tanke och känsla. Törs knappt öppna mailboxen idag.
 
När jag klämde in tidningarna i handen - var de så tunna att jag osökt kom att tänka på Flamman. Kuriren har vaknat om att det faktiskt är EU-val snart. Fast egentligen är det väl EP-val? NSD slår stort upp det faktum att Övertorneå kommun tar betalt för slitage på elevdatorer. Fast läser man noggrannare handlar det mest om borttappade grejer och onormalt slitage. Kanske rätt rimligt? 
 
Skulle just konstatera att jag inte hittade några plusinlåsningar idag - men Kuriren hade låst in EU-val och NSD Bucht interpellation om fallet Maria.
 
Båda tidningarna har nästa helsidor om Fynmarknaden - varför kan jag undra? Nyhetsvärde?
 
Mer intressant att en svart rödstjärt är obsad i Kallax. Eftersom jag inte kan mycket om fåglar blev min behållning kreativiteten hos rubriksättaren - en rar observation blev "obsad" i rubrken.
 
Dagens snackis lär väl annars bli Northugs rattfylleri. En rejäl krasch både fysiskt och mentalt kan man väl säga.
 
Ja då är det dags att dra igång den här dagen. Sista deklranten kommer inramlandes någon gång under dagen. Full styrka på jobbet idag. Kanske kan bli en liten "stab" så vi får koll på läget. En tuff vecka väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback